6 Haziran 2013 Perşembe

FAZIL SAY-SERENAD BAĞCAN

NAZIM HİKMET MEMLEKET
“……
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür
Ve bir orman gibi kardeşçesine
Bu hasret bizim”

Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi yine müthiş bir Türk “şair”e, bu müthiş “şair”i dile getiren harika bir “ses”e ve “şair”i notalarla tanıştıran bir “piyano virtüözü”ne ev sahipliği yaptı.

Şair “Nazım Hikmet”, o harika ses “Serenad Bağcan” ve piyano üstadı dünyaca ünlü Türk piyanist “Fazıl Say”.

İyi ki vardınız, iyi ki varsınız…


KONSERDEN…

Geçtiğimiz akşam İzmir Büyükşehir Belediyesi Ahmet Adnan Saygun Sanat Merkezi yine hınca hınç dolu; içeriğiyle ve müzikalitesiyle bir kez daha tarihi bir konsere tanıklık etti. Sanırım piyanist-besteci Fazıl Say’ı anlatmama gerek yok. Le Figaro zaten her şeyi özetlemiş “O, sadece dahi bir piyanist değil; şüphesiz 21.yüzyılın en büyük sanatçılarından biri olacak”.

O gece sahnede; İzmirli sanatseverlerin büyük beğenisini kazanan ve gerek Fazıl Say’ın gerekse nağmelere döktüğü sözlerin enerjisini çok iyi içselleştirip izleyiciyle paylaşan bir isim daha vardı:

“Serenad Bağcan”

Aileden müzisyen, hayatı müzik… Kendisinden bir “Türkü” dinlemeyi de heves ettim doğrusu eserleri seslendirirken. Önümüzdeki günlerde adını sıkça duyarız diye düşünüyorum.

İSTİKLAL MARŞI

Ünlü piyanist girişte yaptığı konuşmada ülkemizin içinden geçtiği zorlu sürece vurgu yaptıktan sonra konserine “İstiklal Marşı” ile başladı. Salon büyük bir coşkuyla, Say’ın piyanosu eşliğinde “İstiklal Marşımız”ı okudu.

Salonda; sahne arkasında dev bir Nazım Hikmet görseli, izleyiciler arasında İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmirli sanatseverler, coşku ve katılım vardı ancak en önemli ayrıntılar unutulmuştu:

Ne yazık ki bir “TÜRK BAYRAĞI” ve “ATATÜRK” görseli...

İLK ŞARKILAR

Memleket şairi Nazım Hikmet’in büyüklüğünü anlattığı konuşmasının ardından parmakları piyanosu ile buluşan Fazıl Say;  “Memleketim” adlı şarkının ardından, “Metin Altıok”, “Cemal Süreya”, “Ömer Hayyam”, “Can Yücel”, “Pir Sultan Abdal” ve “Orhan Veli”nin sözlerine hayat verdi. O kadar sürükleyiciydi ki; normalde ara verilmesi gereken konserde, izleyici bu ayrıntıyı “takmadı”. Mozart ve Fazıl Say’ın balladları devam ederken salonda bir çıt bile çıkmazken, seyirci fire vermeden konseri tamamladı.

“TAVA”LI FİNAL

Konserin sonu da konserin başlangıcı gibi “çok sesliydi”. Ünlü besteci-piyanist Fazıl Say sanatçı Serenad Bağcan ile “tava” çalarak “Taksim Gezi Parkı” direnişine destek verdi. İzleyiciler de sanatçılara eşlik ederken, “Her yer Taksim, her yer direniş” sloganları ile salonu adeta çınlattı.

Konsere gitmeyenler için kısaca aktaracaklarım böyle ancak; içinde “Fazıl Say”, yeni tanıdık ancak gelecek vadeden “Serenad Bağcan” ismi olan bir konser afişi görürseniz o etkinliğe katılmaya çalışın.

Ha bu arada unutmadan; hayat ızdırap ve keder verirse sükûneti müzikte arayınız diyor Konfüçyüs…


Sevgiyle…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder