NAZIM HİKMET MEMLEKET
“……
Yaşamak bir ağaç gibi
tek ve hür
Ve bir orman gibi
kardeşçesine
Bu hasret bizim”
Ahmed Adnan Saygun Sanat
Merkezi yine müthiş bir Türk “şair”e,
bu müthiş “şair”i dile getiren
harika bir “ses”e ve “şair”i notalarla tanıştıran bir “piyano virtüözü”ne ev sahipliği yaptı.
Şair “Nazım Hikmet”, o harika ses “Serenad Bağcan” ve piyano üstadı dünyaca
ünlü Türk piyanist “Fazıl Say”.
İyi ki vardınız, iyi ki
varsınız…
KONSERDEN…
Geçtiğimiz akşam İzmir
Büyükşehir Belediyesi Ahmet Adnan Saygun Sanat Merkezi yine hınca hınç dolu;
içeriğiyle ve müzikalitesiyle bir kez daha tarihi bir konsere tanıklık etti.
Sanırım piyanist-besteci Fazıl Say’ı anlatmama gerek yok. Le Figaro zaten her
şeyi özetlemiş “O, sadece dahi bir
piyanist değil; şüphesiz 21.yüzyılın en büyük sanatçılarından biri olacak”.
O gece sahnede; İzmirli
sanatseverlerin büyük beğenisini kazanan ve gerek Fazıl Say’ın gerekse
nağmelere döktüğü sözlerin enerjisini çok iyi içselleştirip izleyiciyle paylaşan
bir isim daha vardı:
“Serenad Bağcan”
Aileden müzisyen, hayatı
müzik… Kendisinden bir “Türkü” dinlemeyi
de heves ettim doğrusu eserleri seslendirirken. Önümüzdeki günlerde adını sıkça
duyarız diye düşünüyorum.
İSTİKLAL MARŞI
Ünlü piyanist girişte
yaptığı konuşmada ülkemizin içinden geçtiği zorlu sürece vurgu yaptıktan sonra
konserine “İstiklal Marşı” ile
başladı. Salon büyük bir coşkuyla, Say’ın piyanosu eşliğinde “İstiklal Marşımız”ı okudu.
Salonda; sahne arkasında
dev bir Nazım Hikmet görseli, izleyiciler arasında İzmir Büyükşehir Belediye
Başkanı Aziz Kocaoğlu, İzmirli sanatseverler, coşku ve katılım vardı ancak en
önemli ayrıntılar unutulmuştu:
Ne yazık ki bir “TÜRK BAYRAĞI” ve “ATATÜRK” görseli...
İLK ŞARKILAR
Memleket şairi Nazım
Hikmet’in büyüklüğünü anlattığı konuşmasının ardından parmakları piyanosu ile
buluşan Fazıl Say; “Memleketim” adlı şarkının ardından, “Metin Altıok”, “Cemal
Süreya”, “Ömer Hayyam”, “Can Yücel”, “Pir Sultan Abdal” ve “Orhan
Veli”nin sözlerine hayat verdi. O kadar sürükleyiciydi ki; normalde ara
verilmesi gereken konserde, izleyici bu ayrıntıyı “takmadı”. Mozart ve Fazıl Say’ın balladları devam ederken salonda
bir çıt bile çıkmazken, seyirci fire vermeden konseri tamamladı.
“TAVA”LI FİNAL
Konserin sonu da
konserin başlangıcı gibi “çok sesliydi”.
Ünlü besteci-piyanist Fazıl Say sanatçı Serenad Bağcan ile “tava” çalarak “Taksim Gezi
Parkı” direnişine destek verdi. İzleyiciler de sanatçılara eşlik ederken, “Her yer Taksim, her yer direniş”
sloganları ile salonu adeta çınlattı.
Konsere gitmeyenler için
kısaca aktaracaklarım böyle ancak; içinde “Fazıl
Say”, yeni tanıdık ancak gelecek vadeden “Serenad Bağcan” ismi olan bir konser afişi görürseniz o etkinliğe
katılmaya çalışın.
Ha bu arada unutmadan;
hayat ızdırap ve keder verirse sükûneti müzikte arayınız diyor Konfüçyüs…
Sevgiyle…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder